دسته‌بندی نشده

راهکارهای موثر افزایش فروش در اینستاگرام

افزایش فروش در اینستاگرام

اغراق نیست اگر بگوییم تمام ابعاد زندگی ما با موبایل‌هایمان گره خورده و حالا دیگر این پیوند به حدی رسیده که زندگی بدون آن برایمان سخت می‌شود. برای خرید موبایل و لپ‌تاپ، خرید پوشاک، سفارش غذا، تماشای فیلم، گذراندن دوره‌های آموزشی و بسیاری دیگر از فعالیت‌ها اول از همه سراغ گوشی‌مان می‌رویم. به همین خاطر ساعت‌های زیادی را در حال فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌های مختلف، سایت‌ها و بسترهای متفاوتی هستیم که به طریقی کار ما را آسان‌تر می‌کنند. در این میان اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در بسیاری از نقاط دنیا و از جمله ایران است. پلتفرمی که خیلی‌ها فقط برای دیدن کلیپ‌های سرگرمی در آن نیستند و از طریق آن درآمد قابل‌توجهی کسب می‌کنند. اگر شما هم به عنوان یک کسب‌وکار و شرکت یا یک شخص، حسابی در اینستاگرام دارید و می‌خواهید به درآمد برسید، این مطلب را بخوانید تا با روش‌های موثر افزایش فروش در اینستاگرام آشنا شوید.

محتوای ارزشمند و اصولی تولید کنید

مهم‌ترین اقدام برای موفقیت در اینستاگرام تولید محتوای اصولی و ارزشمند است. در واقع از طریق محتوا مخاطب جذب شما می‌شود؛ پس طبیعی است که بیش از هر چیزی اهمیت داشته باشد. حتما دیده‌اید که برخی پیج‌ها طی مدت کوتاهی به شهرت و موفقیت بسیار خوبی می‌رسند؛ ولی صفحه‌هایی هستند که با چند سال فعالیت هنوز نتوانسته‌اند آن‌طور که باید و شاید به نتیجه برسند. قطعا یکی از دلایل آن، جذاب بودن یا نبودن محتوای صفحه برای مخاطب است. در این راستا باید کپشن جذاب و حرفه‌ای بنویسید، چیزی که مخاطب را درگیر و وادار به تعامل کند. همچنین اگر پیج فروش محصول دارید حتما عکس‌های باکیفیت از محصولات بگیرید که بسیار در امر افزایش فروش در اینستاگرام و ترغیب مخاطب موثر است؛ زیرا اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویری و بصری است.

 

فروش اینستاگرامی موفق

در کنار همه این موارد، اگر محتوای جذابی داشته باشید اما برای انتشار آن برنامه نداشته باشید به مشکل برمی‌خورید و نتیجه دلخواهتان را نمی‌گیرید. شما باید تقویم محتوایی داشته باشید، یعنی باید هر ماه بدانید که در این ماه چه محتوایی قرار است منتشر کنید. در ضمن به این فکر کنید که این محتواها به چه دلیل و در راستای چه هدفی منتشر می‌شوند. زمانی که استراتژی داشته باشید و بدانید هر روز دقیقا چه پست‌ها و استوری‌هایی با چه اهدافی منتشر خواهید کرد، به موفقیت و افزایش فروش در اینستاگرام می‌رسید. این را هم یادتان باشد که بی‌نظمی ممنوع است! اگر مثلا امروز پست بگذارید و پست بعدی را یک ماه بعد بگذارید و در این مدت هیچ خبری از شما نباشد، مسلما مخاطبان‌تان را از دست می‌دهید.

از هشتگ‌گذاری غافل نشوید

استفاده از هشتگ‌های مناسب می‌تواند روند فروش شما را زیر و رو کرده و اگر فردی به دنبال محصول یا خدمات خاصی بود دقیقا او را به صفحه شما بیاورد. اول این که باید یک هشتگ مخصوص برندتان بسازید و به این طریق یک ردپای دیجیتالی پررنگ از خودتان به جا بگذارید. یک هشتگ اختصاصی برای برند خود تعریف کنید و آن را در همه پست‌ها به کار ببرید. می‌توانید از مخاطبان و مشتری‌های خود بخواهید که آن‌ها هم اگر محتوایی درباره شما منتشر می‌کنند، از این هشتگ استفاده کنند.

دسته‌ای دیگر از هشتگ‌ها عمومی و مرتبط با حوزه‌ای هستند که در آن مشغول به فعالیت هستید. یکی از بهترین روش‌های افزایش فروش در اینستاگرام استفاده از هشتگ است؛ اما همین هشتگ‌ها اگر به درستی استفاده نشوند باعث می‌شوند که هم درصد جذب فالوئر شما پایین بیاید و هم مخاطبان بی‌ربط به صفحه‌تان بیایند. زیادی هم شلوغش نکنید؛ تعداد مشخصی هشتگ داشته باشید (مثلا بین ۱۰ تا ۱۵ هشتگ) و در هر پست آن‌ها را به کار ببرید. اگر خواستید هشتگ‌های بیش‌تری بنویسید، آن‌ها را به صورت کامنت زیر پست بگذارید.

 

فوت و فن فروش در اینستاگرام

رفتار فالوئرها را بررسی کنید

شما باید همواره رفتار فالوئرها و مخاطبان خود را بررسی کنید تا بتوانید بفهمید که آن‌ها چه چیزی می‌خواهند و بر اساس نیازهای مشتری کسب‌وکار خود را پیش ببرید. در واقع باید همیشه آن‌ها را زیر نظر داشته باشید که چه زمانی بیش‌تر فعالیت دارند، چه محتوایی را بیش‌تر دوست دارند، اگر فروش محصول دارید چه محصولی را ترجیح می‌دهند، مایل به دریافت چه خدماتی هستند، به شما چه پیشنهاداتی می‌دهند، انتقادشان به شما چیست و… به هر حال شما برای مخاطبان‌تان پیج اینستاگرام باز کرده‌اید و به فروش محصول یا خدمات مشغول هستید؛ پس باید ببینید آن‌ها چه رفتاری دارند و خواسته‌هایشان چیست.

استوری اینستاگرام امکانات زیادی دارد

بالاتر گفتیم که برای افزایش فروش در اینستاگرام باید محتوای اصولی و ارزشمند تولید کنید. یک قسمت از تولید محتوای شما به استوری‌ها مربوط می‌شود. با امکانات زیادی که استوری اینستاگرام دارد و روز به روز هم در حال گسترش است، حسابی می‌توانید خلاقیت به خرج دهید و محتوای جذاب تولید کنید. برای مثال در استوری هشتگ‌های مناسب بنویسید تا به بیش‌تر دیده شدن استوری کمک شود، ایموجی‌ها و گیف‌های متناسب با محتوای استوری بگذارید و مهم‌تر از همه از قابلیت‌های نظرسنجی و پرسش و پاسخ و سوال چند گزینه‌ای و باقی موارد غافل نشوید که با این کارها می‌توانید بیش‌ترین میزان مشارکت و تعامل فالوئرهایتان را داشته باشید. در واقع اگر فقط شما برای آن‌ها صحبت و تولید محتوا کنید حس سخنرانی و یک‌طرفه بودن می‌دهد؛ اما اگر به روش‌های مختلف آن‌ها را درگیر کرده و تعامل برقرار کنید تاثیر بسیار مثبتی روی مخاطبان می‌گذارد.

 

قابلیت جدید استوری اینستاگرام

تخفیف و جایزه مخاطب را وسوسه می‌کند

با ارائه تخفیف یا برگزاری مسابقه می‌توانید حسابی مخاطبان را وسوسه کنید و با آن‌ها تعامل برقرار کنید. یکی از بهترین روش‌های افزایش فروش در اینستاگرام همین است؛ هر چند وقت یک بار محصولات و خدمات خود را با تخفیف ارائه دهید تا ببینید چقدر فروشتان بیش‌تر و مشتری به مشتری ثابت‌تان تبدیل می‌شود. برگزاری مسابقه و اهدای جوایز هم که همیشه هیجان‌انگیز است و تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان را به پیج شما می‌آورد. این کار نه تنها باعث مشارکت فالوئرهای‌تان با شما و درگیر شدن آن‌ها با محتوای پیج می‌شود؛ بلکه آن‌ها این محتوا را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند و در واقع محصولات و خدمات شما را تبلیغ می‌کنند. این حتی به نوعی تبلیغ دهان به دهان و روشی عالی برای افزایش مخاطب و مشتری و در نتیجه افزایش فروش است.

اعتماد مخاطبان را جلب کنید

گفته می‌شود که جلب اعتماد کلید افزایش فروش در اینستاگرام است. با این که خرید از اینستاگرام چند سالی است رایج شده؛ به‌خصوص در این دو سال اخیر و با همه‌گیری ویروس کرونا و کاهش امکان خرید حضوری، باز هم خیلی از افراد از خرید آنلاین می‌ترسند و نمی‌توانند اعتماد کنند. صادقانه بخواهیم بگوییم در کنار پیج‌های خوب و مورداعتمادی که وجود دارد، پیج‌هایی هم هستند که سر مردم کلاه می‌گذارند؛ به همین خاطر اگر می‌خواهید بیش‌تر بفروشید، باید نهایت تلاش‌تان را برای جلب اعتماد مشتری به کار ببندید. خود شما باشید از پیجی که به آن اعتماد ندارید خرید می‌کنید و پول به حسابش واریز می‌کنید؟ مسلما نه.

حالا لابد می‌پرسید چطور باید جلب اعتماد کنیم؟ برای مثال به مشتریان خود ضمانت عودت وجه در صورت بروز مشکل و خدمات پشتیبانی بدهید. این کار باعث می‌شود راحت‌تر به شما اعتماد کنند و این احساس را نداشته باشند که بعد از خرید به حال خودشان رها می‌شوند و هیچ پیگیری و پشتیبانی‌ای وجود ندارد. در این راستا باید به خوبی پاسخگو باشید. اگر مشتری از شما سوالی بپرسد و به مدت طولانی به او پاسخ ندهید، مسلما فکر می‌کند بی‌نظم و بی‌مسئولیت هستید یا پولش را بالا کشیده‌اید! نکته دیگر این که باید نشان دهید واقعی هستید. مثلا اگر در اینستاگرام فروشگاه لباس دارید به جای این که فقط از لباس‌ها عکس بگیرید، بهتر است لباس‌ها را تن مدل واقعی کرده و عکسبرداری کنید. همچنین می‌توانید از پشت صحنه کسب‌وکارتان فیلم بگیرید. نشان دادن محیط‌های واقعی سبب افزایش اعتماد می‌شود.

کار دیگری که برای جلب اعتماد و افزایش فروش در اینستاگرام می‌توانید انجام دهید انتشار نظر مشتری‌هاست. اگر مشتری‌های سابق شما برایتان پیام رضایت فرستاده‌اند از پیام‌ها اسکرین‌شات گرفته و استوری کنید. اکثر کاربرها به نظر سایر فالوئرها درباره شما اعتماد می‌کنند.

 

اعتمادسازی در فروش

از تبلیغات کمک بگیرید

این روزها اکثر برندها و کسب‌وکارها با اهداف مختلفی مانند معرفی برند خود، جذب مخاطب، افزایش فروش و… بازاریابی و تبلیغات انجام می‌دهند. بعد از این که اکانت تجاری و حرفه‌ای ساختید و تولید محتوای اصولی و ارزشمند انجام دادید باید سراغ تبلیغات بروید. روش‌های مختلفی هم برای تبلیغات وجود دارد؛ باید ببینید چقدر می‌خواهید هزینه کنید و کسب‌وکار شما به چه نوع تبلیغاتی نیاز دارد. اجرای کمپین‌های تبلیغاتی یکی از این روش‌هاست.

روش دیگر اینفلوئنسر مارکتینگ است که این روزها بازارش حسابی داغ شده و یکی از موثرترین راه‌های افزایش فروش در اینستاگرام محسوب می‌شود. در واقع در این شیوه از بازاریابی، اینفلوئنسرها یا همان افراد تاثیرگذار که فالوئرهای زیادی هم دارند محصول یا خدمات شما را تبلیغ می‌کنند تا مخاطبان و فروش شما افزایش یابد. فقط هنگام همکاری با اینفلوئنسرها علاوه بر تعداد فالوئرهای آن‌ها، اثرگذاری اینفلوئنسر و میزان مشارکت او با فالوئرهایش، به این نکته هم دقت کنید که حوزه کاری آن اینفلوئنسر با کسب‌وکار شما مرتبط باشد.

در این مطلب سعی کردیم مهم‌ترین و موثرترین راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام را با شما در میان بگذاریم تا با به کار بستن آن‌ها بتوانید به موفقیت برسید. در کل این که به موفقیت رسیدن در اینستاگرام هم مانند هر کار دیگری نیازمند صبر و حوصله و تلاش است؛ پس ناامید نشوید و به این توصیه‌ها عمل کنید تا بتوانید از این پلتفرم پرطرفدار و اثرگذار بهترین استفاده را کرده و به درآمد بالا برسید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *