[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]
اگر هنگام جستجو در اینستاگرام با صفحاتی برخورد داشته باشید که تقریبا همان کسب و کار شما را انجام میدهن باید بدانید این صفحات دقیقا همان رقبای شما هستند.با تجریه و تحلیل رقبا میتوانید آمار فروش خود را افزایش دهید . اگر این تجزیه و تحلیل را به درستی انجام دهید، میتوانید نقاط ضعف و قوت رقبای اینستاگرامی خود را پیدا کرده و از آنها برای پیشرفت کسب و کار خود استفاده نمایید.
تجزیه و تحلیل رقابت در اینستاگرام چگونه انجام میشود؟
برای این کار ابتدا باید شرکتها، صنایع و کسب و کارهای مرتبط با خود را بشناسید و بدانید چه محتوایی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر میکنندهمچنین نحوه پست گذاری آن ها استفاده از هشتگ ها و نحوه ی نوشتن کپشن آنها چگونه است در قدم بعدی باید در مورد آنها اطلاعات جمعآوری کرده و آنها را دستهبندی کنید.

مرحله ی اول شناسایی رقیبان :
واژه های مربوط به کار خود را گوگل کنید و لیستی از فعالان در این زمینه بدست آورید ،استفاده از هشتگ های مرتبط با کارتان در فعالیت های اینستاگرام نیز می تواند رقیبان را به شما معرفی کند بهتر است پنج رقیب موفق خود را شناسایی کرده وآن ها را رتبه بندی کرده و برنامه ریزی کنید.
مرحله ی دوم اطلاعات کامل را از رقیبان بدست آورید:
بعد از شناسایی رقیبان به سراغ کسب اطلاعات درباره شیوه ی تبلیغ و راه استفاده ی آن ها از اینستاگرام بروید .
مرحله ی آخر رقیبان را تجزیه و تحلیل کنید:
با تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده از رقبای خود می توانید سرعت کار خود را بهبود بخشیده و از اشتباهات تکراری بپرهیزید.

در این مقاله با مفهوم رقابت در شبکههای اجتماعی و نحوه تجزیه و تحلیل رقابت در اینستاگرام آشنا شدیم. سپس دریافتیم که جمع آوری اطلاعات دربارهی رقبای اینستاگرامی و سپس تجزیه و تحلیل آنها میتواند باعث بهبود کسب و کار شود،توجه به این امر برای داشتن تبلیغات ضروری است.
[/vc_column_text][vc_column_text text_larger=”no”]