دسته‌بندی نشده

مقایسه درآمد اینستاگرام و یوتیوب:

در مقایسه با درآمد های بدست آمده در شبکه های اجتماعی اینستاگرام با سرعت زیاد توانسته جایگاه قابل توجهی را کسب کند .

درآمد اینستاگرام در سال گذشته بیش از ۲۵میلیارد دلار از تبلیغات بوده است که این میزان درآمد نسبتا زیادی چیزی حدود یک چهارم از درآمد فیسبوک را تشکیل می دهد .

مقایسه ی درآمد یوتیوب و اینستاگرام نشان می دهد یوتیوب بعنوان یک پلتفرم ویدیویی که در این زمینه پیشگام و پر مخاطب است درآمد کمتری نسبت به اینستاگرام دارد .درآمد یوتیوب در سال گذشته چیزی حدود ۱۵میلیارد بوده است که مطابق آمار ۱۰میلیارد کمتر از اینستاگرام می باشد .

اگرچه میان این دو‌ پلتفرم تفاوت های اساسی وجود دارد با این حال اینستاگرام به علت داشتن آپشن های مختلف و محتوای گوناگون و هم چنین بعنوان یک شبکه ی موبایلی مخاطب بیشتری را به دنبال خود می کشاند .فضای دوستانه اینستاگرام و امکان برقراری تعامل بالا در آن فضا ویژگی منحصر به فردی است که مخاطب را جذب این پلتفرم می کند.امکان اشتراک گذاری عکس و ویدیو و محتوای مورد نظر کاربر او را به استفاده از اینستاگرام وا می دارد .

اگرچه در گذشته این تصور وجود داشت‌که ویدیو جذابیت بالاتری برای مخاطب دارد با این حال آمار و تحقیقات نشان می دهد مخاطب علاقه ی زیادی به انتشار عکس دارد و عکس های منتشر شده در اینستاگرام با استقبال زیادی مواجه می شود ؛علت این امر این است که به میزان زیادی احساسات مخاطب را تحت شعاع قرار می دهد.  البته اینستاگرام برای رفع مشکل در زمینه ی ویدیو گزینه ی IGTV را نیز به آپشن های خود افزوده است ؛همین امر سبب شده است مخاطب احساس نیاز کمتری کمتری و از اینستاگرام استفاده ی بیشتری نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی کند .

پیش بینی های انجام شده مطرح می کنند اینستاگرام دنبال کننده های بیشتری را همراه خود کرده و تعاملات در این فضا بیشتر شود البته یوتیوب نیز برای این رقابت برنامه ریزی کرده و سعی در ارتقا خود دارد؛یوتیوب نیز با افزودن آپشن استوری سعی در بالابردن میزان تعاملات خود با کاربر دارد .

اینکه در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد قابل پیش بینی نیست ولی آنچه انتظار می رود این است که اینستاگرام برنامه های متفاوتی را به دنبال کنندگان خود عرضه خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *