دسته‌بندی نشده

نرخ تعامل در اینستاگرام

نرخ تعامل در اینستاگرام به معنای تعداد لایک و کامنت های دریافت شده در یک پست تقسیم بر تعداد فالوورهایی که در یک دوره زمانی خاص در نظر گرفته می شوند ،می باشد .مطابق این تعریف نرخ تعامل در یک‌ بازه ی زمانی مشخص در نظر گرفته می شود برای مثال در بازه ی زمانی یک هفته ای و …

با استفاده از نرخ تعامل می توان میزان رشد صفحه اینستاگرام خود را در طول زمان تجزیه و تحلیل کنیم .میزان اشتراک گذاری پست ها ،بازدید از صفحه ،تعداد کامنت ها ،تعداد فالوور های فعال و تعدا لایک ها فاکتورهای بسیار مهمی هستند که نرخ تعامل به ما نشان می دهد .به طور کلی هرچه نرخ تعامل بالاتر باشد به این معناست که ارتباط ما با فالوور هایمان قوی تر و می توان از آن جهت کسب درآمد و ایده های بازاریابی استفاده کرد .

تحقیقات نشان می دهد عکس و ویدیو توانایی اثر گذاری بیشتری نسبت به متن داشته و همین ویژگی منحصر به فرد سبب تاثیر گذاری بسیار زیاد اینستاگرام شده است به گونه ای که مخاطب ارتباط زیادی با آن برقرار کرده و روزانه زمان قابل توجهی را به آن اختصاص می دهد .

نرخ تعامل مناسب چه میزان است؟

نرخ تعامل در اینستاگرام چیزی حدود ۰تا۱۰درصداست .نرخ تعامل بالای ۱درصد نرخ خوبی است و در بازاریابی و کسب و کار اگر این نرخ بالای ۱درصد باشد عدد مناسبی می باشد.

سوالی که بسیار باید به آن توجه کرد این است که چگونه می توان نرخ تعامل را افزایش داد؟

بهترین راه افزایش نرخ تعامل داشتن فالوور واقعی است .فالوور های واقعی با اشتراک گذاری و لایک در بهبود فعالیت پیچ نقش موثری دارند،در‌ واقع بهترین تبلیغات برای پیج فالوور های فعال می باشند ؛علاوه برآن گذاشتن پست ها به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده ،اهمیت دادن به مخاطب (پاسخ به کامنت ها و درخواست آنان )،بهره گیری از هشتگ ها نیز یک راه مناسب برای بالا بردن نرخ تعامل است .

در پایان باید افزود مطالب فوق اطلاعات پایه برای افزایش آگاهی داده و برای بهره مندی از ویژگی های اینستاگرام و نرخ تعامل بالا جهت بازاریابی بهتر و بهبود کسب و کار نیاز به اطلاعات تخصصی تر و مشاوره با متخصصان این حوزه می باشد .بدون شک با فعالیت موثر در این زمینه می توانید کسب و کار خود را رونق داده و به اهداف خود دست یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *